Žiaci 4.A triedy sa s triednou pani učiteľkou zapojili do mesačného vzdelávacieho bloku, ktorý bol súčasťou projektu Komenského inštitútu – „Učitelia v akcii“. Lektorkou bola Janette Mazionová Motlová - riaditeľka Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie, ktorá pomáha rozvíjať vnímavosť. Tvrdí, že nevšímavosť ovplyvňuje životy tých, ktorí sú prehliadaní, neviditeľní či nechcení, preto len počúvaním a vnímaním môžeme niečo zmeniť.
Úlohou bolo zapojiť žiakov do aktivít počas vyučovania, aby čo najviac rozprávali a rozoberali emócie, vzťahy, boli úprimní a otvorení. Hlavnou témou aktivity sa stala rozprávka Pipi Dlhá Pančucha.
Projekt sa začal na Dni knižníc, kde sa p. uč. prezliekla za Pipi a vymenovala pár vlastností, ktoré majú s hlavnou hrdinkou príbehu spoločné. Každé dieťa si malo premyslieť rozprávkovú bytosť, ktorá ich najviac vystihuje a vysvetliť prečo. Neskôr sa rozoberali kladné aj negatívne vlastnosti. Potom žiaci pracovali v skupinách, kde sa museli spoločne dohodnúť, spolupracovať a porozprávať sa, ako sa cítili.
Vyučovaním sme sa prispôsobili žiakom v tom, čo ich baví. Vytvorili pojmovú mapu, kde písali nápady, v akých predmetoch a akým spôsobom by Pipi mohli pomôcť alebo ju niečo naučiť.
Počas ďalších dní žiaci napr. na SJL vytvárali pre Pipi rôzne hry a pomôcky, aby sa jej ľahko učili vybrané slová, rodičia mali povedať deťom, za čo sú na nich pyšní, na MAT vytvárali truhlice a počítali peniaze. Rozprávali sa o tom, aký pocit v nich vyvoláva, keď sa s niekým o niečo podelia. Na RGV - Sviatok všetkých svätých sa rozoberala téma straty blízkej osoby, lebo Pipi žije vo Vilôčke bez rodičov. Navštívili sme cintorín, kde sme hľadali staré hroby, pri ktorých sa žiaci pomodlili a zapálili sviečku.
Projekt sa ukončil aktivitou Šikanovanie, kde sa vyhľadávala a rozoberala táto téma v rozprávkových knihách. Žiakom sa všetky aktivity s Pipi páčili a veríme, že okrem nových vedomostí sa naučili svoje okolie viac vnímať a súčasne mali všetky deti pocit úspechu.