• Náplň práce

        •  

          Školský špeciálny pedagóg je pedagogický zamestnanec, ktorý poskytuje špeciálno-pedagogickú starostlivosť, poradenstvo, pomoc a vzdelávanie žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (,,,ďalej len ŠVVP“)  ako je:

          • Narušená komunikačná schopnosť – dyslália, oneskorený vývin reči, narušený vývin reči...
          • Špecifické poruchy učenia – dyslexia, dysgrafia, dysortografia, dyskalkúlia
          • Poruchy správania – ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou, ADD – porucha pozornosti
          • Zdravotné znevýhodnenie mentálne postihnutie, telesné postihnutie, zrakové postihnutie, sluchové postihnutie, autizmus a iné pervazívne vývinové poruchy, viacnásobné postihnutie
          • Choroba a zdravotne oslabenie, nadanie, sociálne znevýhodnený žiak.

           

          PRÁCA SO ŽIAKMI:

          • poskytujeme žiakom individuálne alebo skupinové odborné intervencie (starostlivosť), ktorá je zameraná na zmiernenie negatívnych vplyvom, ktoré vychádzajú z poruchy, na rozvíjanie narušených funkcií, korekciu a kompenzáciu poruchy,
          • v rámci reedukácie sa zameriavame najmä na: techniku čítania a porozumenie čítanému textu, rozvoj slovnej zásoby, rozvoj jemnej motoriky a grafomotoriky, písania, pravopisu, na rozvoj sluchového a zrakového vnímania, pravo-ľavú orientáciu, rozvoj pozornosti, rozvoj číselných predstáv a pod.,
          • realizujeme orientačnú špeciálnopedagogickú diagnostiku rizikových žiakov, s cieľom nastaviť vhodnú stimuláciu,
          • v spolupráci s pedagógmi, asistentmi učiteľa nastavujeme žiakom vhodné podmienky na to, aby žiak zvládal výchovno-vzdelávací proces.

           

          SPOLUPRÁCA S UČITEĽMI:

          • spolupracujeme s učiteľmi pri vytváraní individuálneho vzdelávacieho plánu pre žiaka so ŠVVP,
          • spolupracujeme s učiteľmi pri vytváraní vhodných podmienok pre žiaka so ŠVVP, úpravu učebných osnov konkrétneho predmetu, metodicky usmerňujeme učiteľov,
          • spoločne hľadáme vhodný prístup k žiakovi so ŠVVP.

           

          SPOLUPRÁCA S RODIČMI:

          • rodičom poskytujeme poradenstvo a informácie, individuálne konzultácie ohľadom ich dieťaťa,
          • spoločne sa snažíme nájsť vhodné postupy, aby žiak zvládal výchovno-vzdelávací proces.

           

          Pre nás špeciálnych pedagógov je dôležitá spolupráca s rodičmi, učiteľmi, asistentmi učiteľa, poradenskými zariadeniami, aby sme nastavili žiakovi so ŠVVP vhodné podmienky na zvládanie výchovno-vzdelávacieho procesu, ktoré vyplývajú z jeho poruchy.