Tento deň bol pre nás iným ako býva. Namiesto učebníc a pracovných zošitov, sme si vzali do ruky knižku a vlastnú fantáziu.
Ako podtému sme si zvolili „Kniha zlato knižnice“.
Deň sme začali stretnutím s pani Hewovou a Tisoňovou, ktoré sme si pozvali z dediny a v knižnici žiakom prvého až piateho ročníka porozprávali o svojom detstve, ako to bolo kedysi bez elektriny, televízie a mobilov. Ako museli doma pracovať a pomáhať rodičom. Kde a kedy sa stretávali so svojimi kamarátmi, ako trávili svoj voľný čas a aké huncútstva občas vyparatili. Najviac deti zaujalo rozprávanie o tom, ako sa kedysi učilo, že dochádzali do školy peši v lete, či v zime. Porozprávali im aj o tom, aké bolo ťažké dostať sa ku knihám, a poukázali na to, že knihy sú pre nich lepším spoločníkom ako mobily. Sú pre nich studnicou vedomostí, a preto si ich majú vážiť, lebo práve z kníh sa veľa dozvedia. Žiakom zdôraznili aj to, aby si vážili školské pomôcky, pretože to nie je samozrejmosť, mať také krásne vybavenie a priestory ako majú deti dnes v školách. Poukázali aj na knižnicu aká je krásna a zaplnená rôznymi knihami, ktoré si žiaci môžu zapožičať a čítať doma alebo v knižnici. Deťom sa rozprávanie veľmi páčilo, kládli paniam rôzne otázky, čím prejavovali záujem o ich skúsenosti.
Žiaci šiesteho a deviateho ročníka sa vybrali cestou „Ako vznikla kniha“. Naše pozvanie prijal p. PhDr. Peter Brezina, spisovateľ a historik, ktorý vlastní kníhviazačstvo v Skalici. Je autorom knihy 350 rokov kníhtlače v Skalici. Komunikácia prebiehala online z priestoru našej fyzikálnej učebni, pretože bola dostatočne veľká na požadovaný počet žiakov. Dozvedeli sme sa ako taká kniha vlastne vzniká. Aké materiály sa používali v minulosti, aké formy viazania a tlače sa používali a používajú v súčasnosti. Rozprával veľmi pútavo, ukázal nám aj rôzne druhy väzby kníh, ktoré príležitostne vyrobili vo svojom podniku. Jednou z nich bol aj Trestný zákon, väzba imitovala kamenné múry a úvodná strana bola za mrežami. Na záver žiaci kládli rôzne otázky a poďakovali formou ľudovej piesne. A práve toto „stretnutie“ inšpirovalo žiakov 6. B ku tvorbe vlastnej knihy.
Žiaci 6. B recykláciou vyrobili vlastný papier, ktorý použili na hárky a jeho obal. Knihu zviazali tzv. kopskou väzbou s použitím šidla, ihly a nite. Do hotovej zviazanej knihy sa pokúsili písať husacím brkom.